Webtracking

Co v této nápovědě naleznete?

Kontrola správného nastavení webu

Příklady Automatizačních scénářů


V části Nastavení → Datové zdroje → Webtracking naleznete možnost aktivovat webtracking, který umožňuje sledovat aktivitu kontaktů na vašich stránkách.

Kromě této možnosti zde také naleznete dokumentaci, potřebnou pro jeho nasazení a základní kód, který se následně vkládá na webové stránky.

Díky webtrackingu můžete následně sledovat aktivitu svých uživatelů na vašem webu poté, co se v rámci odeslané kampaně ze SmartEmailingu na váš web prokliknou. Je třeba, aby se kontakt identifikoval, což se stane buď registrací, přes webový formulář nebo následně při prokliknutí z e-mailu. Na web je samozřejmě potřeba předtím nasadit webtracking kód.

Neměříme vše (např. pokud kontakt přijde ze sítí na web), jakmile však je kontakt v databázi (tedy byl úspěšně identifikován) a odešle se e-mail s proklikem na daný web, po kliknutí se do cca 5 min objeví ve scénáři.

Kontrola správného nastavení webu

Najeďte v prohlížeči na své webové stránky a klikněte pravým tlačítkem myši. Poté z místní nabídky vyberte Prozkoumat.

Vpravo si z nabídky v honí liště vyberete Console.

Pokud je správně nastaveno sledování návštěv, uvidíte zeleně označeno SE tracking initialized with guid a také SE tracking [visit]: Ok.

Pokud máte správně nastaven i webtracking na košík a něco do něj přidáte, po překliknutí se do košíku, uvidíte navíc: SE tracking [cart]: Ok.


Příklady Automatizačních scénářů

Vyhodnocení prodejního procesu

Na začátku tohoto scénáře je Trigger "Při události", který se spustí při systémové události Návštěva stránky (je třeba zvolit variantu Začíná na, typ návštěvy vyplňovat nemusíte). Následně můžete pomocí uzlu Operátor "Podmínka" zužovat výběr na konkrétní stránky (opět je potřeba zvolit Začíná na).

Pokud kontakt posíláte rovnou na prodejní stránku, doporučujeme za Podmínku, týkající se návštěvu prodejní stránky, vložit Operátor "Čekání" (např. 1-2 hodiny).

Teprve poté vyhodnocujte, zda navštívil také objednávkou a děkovací stránku. Pokud zjistíte, že ani 1-2 hodiny po návštěvě prodejní stránky nebyl kontakt na objednávkové stránce (červený výstup u Podmínky), můžete mu odeslat jiný e-mail, než kontaktu, který byl i na objednávkové stránce, ale už nekoupil (tedy nebyl na děkovací stránce).

Opuštěný košík

Podrobný popis nastavení scénáře pro Opuštěný košík naleznete v této nápovědě.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme