05 - jak odeslat e-mail

Co v této nápovědě naleznete?

Odeslání e-mailu pomocí rozhraní SmartEmailing

Krok 1 - Základní nastavení

Krok 2 - Výběr příjemců

Krok 3 - rozšířené nastavení

Krok 4 - schválení rozesílky

Odeslání e-mailu pomocí Automatizace


Ve SmartEmailingu lze odeslat e-mail hned několika způsoby.

Vždy je však potřeba:

  • Mít daný e-mail vytvořen - pro tvorbu e-mailů můžete využít HTML editor, pokud máte k dispozici HTML kód (např. od kodéra) nebo Magic editor, v němž tvoříte e-maily bez potřeby znalostí kódování.
  • Mít vytvořen seznam kontaktů.
  • Mít v systému platnou odesílací adresu.

Pokud je v tomto směru vše připraveno, můžete realizovat rozesílku, pomocí některého z postupů níže.


Odeslání e-mailu pomocí rozhraní SmartEmailing

Přejděte do části Rozesílka → Jednorázová rozesílka e‑mailů.

Popřípadě můžete použít tlačítko "Vytvořit rozesílku ze šablony" v části Obsah a vzhled → Šablony e‑mailů.

Další postup je již stejný. Dostanete se do části nastavení rozesílky, kde je potřeba vyplnit požadované údaje, sloužící k jejímu nastavení.

Krok 1 - Základní nastavení

Jako první je potřeba zvolit:

  • Název rozesílky - slouží pouze pro vaši orientaci, příjemci se nebude zobrazovat. Pod tímto názvem uvidíte rozesílku v systému.
  • Předmět e-mailu (2) - zobrazí se v e-mailovém klientu jako první údaj při obdržení e-mailu. Měl by být proto jasný a výstižný.
  • Jméno odesílatele (1) - název firmy nebo jméno, které příjemci ihned sdělí, kdo e-mail posílá. Příjemce by vás měl ihned identifikovat, doporučujeme proto tato jména neměnit.
  • Preheader (3) - pomocí preheaderu můžete rozvést informaci o obsahu e-mailu. Důrazně doporučujeme preheader používat, může být rozhodujícím faktorem při rozhodování příjemce o otevření či neotevření e-mailu.
  • E-mail odesílatele
  • E-mail pro odpovědi

Všechny vytvořené e-maily najdete na jednom místě, v části Obsah a vzhled → Šablony e-mailů. Pokud však chcete vybraný e-mail upravit, nemusíte se do této části přepínat, ale lze to učinit také v tomto kroku nastavování rozesílky, pomocí tlačítka Upravit e-mail, které naleznete pod náhledem vybraného e-mailu.

Dále si ve spodní části vyberete Čas odeslání e-mailu, tedy zda chcete odeslat e-mail ihned nebo rozesílku naplánovat do budoucna.

Možnosti jsou tyto:

  • Ihned - e-mail se odešle okamžitě po dokončení nastavení rozesílky a kliknutí na tlačítko "Odeslat".
  • Naplánovat odeslání - pokud chcete e-mail odeslat až v budoucnosti, zde určíte konkrétní datum a čas.
  • Vyřešit později - naplánujete odeslání jindy.

Krok 2 - Výběr příjemců

V této části vybíráte seznamy, na které chcete e-mail rozeslat. Z nabídky seznamů, která se objeví, jednoduše vybrané seznamy zaškrtnete. Pro lepší přehled se vám všechny vybrané objeví vpravo, včetně celkového počtu aktivních kontaktů.

Ve spodní části pak máte možnost:

  • Vyloučit neaktivní kontakty - vyloučí z rozesílky všechny kontakty, které vaše e-maily dlouhodobě ignorují. Tedy neotvírají ani neklikají na odkazy a zhoršují tak reputaci vaší domény a následně i doručitelnost. Důrazně doporučujeme nechat tuto volbu aktivní. Pokud chcete počet neaktivních kontaktů v databázi snížit, provádějte pravidelně její údržbu.
  • Vyloučit vybrané seznamy kontaktů - touto volbou můžete z rozesílky odstranit všechny kontakty, které figurují také v seznamu, na který rozesílku realizovat nechcete. Například chcete rozesílat na seznam A, ale zároveň chcete z rozesílky vynechat kontakty, které jsou v seznamu B.
  • Vyloučit vložené e-maily - na tomto místě můžete uvést konkrétní kontakty, které chcete z rozesílky vynechat. Jednotlivé e-maily oddělujte enterem (jeden e-mail na jeden řádek).
  • Odeslat pouze kontaktům s platnými účely zpracování - pokud chcete obeslat pouze kontakty, které mají platný určitý účel zpracování, použijte tuto volbu.

Krok 3 - rozšířené nastavení

V tomto kroku doladíte nastavení odesílky ohledně statistik a trackovacích parametrů.

  • Odeslat tuto kampaň každému kontaktu v době, kdy nejčastěji otevírá - pokud zaškrtnete tuto volbu, budou se kontaktům rozesílat e-maily v době, kdy je nejčastěji otevírají. Samozřejmě musí mít tyto kontakty ve SmartEmailingu odpovídající historii, díky které je možno ideální čas určit.

Je potřeba počítat s tím, že se v rámci tohoto nastavení může rozesílka rozprostřít až do 24 hodin. Pokud například odesíláte v 7:00 ráno a kontakt otevírá nejčastěji v 6:59, bude mu e-mail doručen až druhý den v 6:59.

  • Sledovat statistiky rozesílky - tuto volbu nechejte zaškrtnutou, pokud chcete mít kompletní statistiky rozesílky. Odkazy budou směrovány přes SmartEmailing tak, abyste mohli měřit prokliky.
  • Připojit k odkazům trackovací parametry - do adresy každého prokliknutého odkazu budou přidány nastavené parametry, pro použití ve službách Google Analytics, Piwik, apod.
  • Přidat vlastní hlavičky - při aktivaci služby topování u Seznamu získáte tzv. TAG (hodnotu), kterou je zapotřebí vložit do hlavičky e-mailu, aby u něj docházelo k topování ve složce hromadné.

Krok 4 - schválení rozesílky

Posledním krokem je finální schválení rozesílky, což je sumarizace všech předchozích nastavení na jednom místě.

V dolní části naleznete orientační vyhodnocení vašeho e-mailu z hlediska antispamové kontroly.

A ještě níže tlačítko ke spuštění rozesílky.

Kliknutím na toto tlačítko se rozesílka spustí.

Odeslání e-mailu pomocí Automatizace

K nastavení jednorázové rozesílky, v rámci Automatizace, vám postačí tři uzly. Trigger "V plánovaný čas" (1) nastavíte na datum a čas, kdy se má e-mail odeslat. Uvnitř Triggeru můžete vidět, že se nastavuje v záložce Plánování pouze datum, čas a v další záložce název uzlu.

Pokud chcete rozesílku realizovat ihned, použijete Trigger "Hned teď".

Protože oba tyto Triggery vezmou všechny aktivní kontakty z databáze, je potřeba jako další uzel použít Operátor "Podmínka" (2), díky kterému si vydefinujete seznamy, na které chcete rozesílku realizovat.

A jako poslední nastavíte uzel Akce "Odeslat e-mail" (3).

Při odeslání e-mailu je potřeba vyplnit:

  • e-mail (vybrat z rolovátka, který e-mail budete odesílat)
  • odesilatele (jméno, e-mail odesilatele a e-mail pro příjem e-mailů. E-maily je třeba mít doménové)
  • tracking (sledování statistiky odkazů nebo připojit a přepsat UTM parametry pro sledování výsledků v Google analytics)
  • pokročilé ( použít vlastní odhlašovací stránku, přidat do e-mailu vlastní hlavičky, posílat jen na kontrolní adresu
  • název (zde si můžete vytvořit název uzlu) 

Jakmile je Automatizace nastavená, spustíte ji pomocí tlačítka na horní liště.

Jakmile nastane daný čas, uvidíte, že kontakty prošly scénářem.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme