Statusy kontaktů

Co v této nápovědě naleznete?

Kde najít status kontaktu

Přihlášený

Odhlášený

Vrácený

Na blacklistu

Neangažované kontakty

Vyloučené kontakty

Kontakty ve SmartEmailingu mají různý status a vliv na započítávání do limitu kontaktů v rámci tarifu.

Do limitu kontaktů se započítávají pouze unikátní Aktivní kontakty. Tedy takové kontakty, na které lze realizovat rozesílku. Nezapočítávají se tudíž kontakty, které jsou Vrácené (Kontakty a seznamy → Kontakty → záložka Vrácené) nebo kontakty na Blacklistu (Kontakty a seznamy → Kontakty → záložka Na blacklistu).

Informaci o počtu aktivních kontaktů naleznete v aplikaci na Dashboardu. Zde vidíte celkový počet kontaktů, které se započítávají do vašeho tarifu.

Statusy kontaktů:

Stav kontaktu

Odesílání e-mailů

Započítávání do limitu

Přihlášený

ANO

ANO

Odhlášený

NE

ANO (pokud není na blacklistu)

Vrácený

NE

NE

Na blacklistu

NE

NE

Neangažovaný

ANO/NE (volitelně)

ANO

Vyloučený

ANO

ANO

Kde najít status kontaktu

Status kontaktu se zobrazuje v seznamu kontaktů.

Dále jej můžete najít v detailu kontaktu, na záložce Seznamy.

Přihlášený

Jedná se o výchozí status kontaktu. Znamená to, že byl přidán do některého seznamu a lze na něj, pokud je zároveň aktivní, v rámci tohoto seznamu, realizovat rozesílku.

Odhlášený

Takto se označí kontakt, který je odhlášen z rozesílky a příslušných seznamů.

Započítávání kontaktu do tarifu pak záleží na typu odhlášení. Pokud se kontakt odhlásí ze všech dalších rozesílek, je umístěn na blacklist a do tarifu se již nepočítá. Pokud se odhlásil pouze z určitých konkrétních seznamů opatřených veřejným názvem seznamu, do tarifu se nadále počítá, protože zůstává aktivní.

Vrácený

Vrácené kontakty, jsou vyřazeny z další rozesílky e-mailů, a to z důvodu nemožnosti doručení e-mailu na danou adresu (např. e-mailová adresa neexistuje). Ve statistikách tyto kontakty uvidíte na záložce Nedoručeno.

Dále u nich můžete nalézt následující příznaky:

  • dočasně nedostupný - plná schránka - limit = uživatel má plnou schránku
  • dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - spam = spamfiltr dle určitých kritérií zprávu nechce přijmout a tvrdí, že je pro příjemce spamem
  • dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - blocked = spamfiltr neumožnil doručení
  • dočasně nedostupný - zablokováno spamfiltrem - listed = již zalistovaný důvod, vesměs cokoliv k odesílateli a nebo obsahu, lokální nebo globální blacklist odesílatele, IP nebo obsahu
  • dočasně nedostupný - plná schránka - exceed = překročená kvóta ve schránce, plná schránka, počet pokusů,…

Vrácené kontakty dělíme dále na dva typy - Hard bounce a Soft bounce

Hard bounce vrácený kontakt je kontakt, kde jeho e-mailová adresa je chybná, neexistuje či příjmový server příjemce cíleně zablokoval příjem zpráv nebo byl zablokován spam filtrem. Takový kontakt je ihned označen jako vrácený a žádná další jakákoliv rozesílka na tento kontakt nebude realizována, zároveň se takový kontakt nezapočítává do výše vaší databáze.

Soft bounce vrácený kontakt je označen kontakt, na který byla odeslána e-mailová kampaň, ale příjemce není schopen e-mail přijmout. Na takový kontakt se aplikace bude pokoušet v dalších časových intervalech e-mail doručit a při posledním neúspěšném doručení bude kontakt označen jako hard bounce - vrácený kontakt.

Na blacklistu

Na blacklist se kontakt může dostat několika způsoby:

  • odhlásí se kompletně z rozesílky pomocí tlačítka "odhlásit" v kampani
  • vědomě označí kampaň jako spam
  • je na blacklist naimportován (v rámci nastavení importu)
  • přidáte jej na blacklist manuálně (v detailu kontaktu)

Stav na blacklistu je nadřazený veškerým stavům kontaktu ve všech seznamech, ve kterých je obsažen, je-li tedy případným importem znovu vložen do seznamu jako potvrzený, blacklist je nadřazen, kontakt zůstává na blacklistu.

Neangažované kontakty

Neangažované kontakty spadají do kategorie E = extrémně neangažované kontakty. Jedná se o takové kontakty, které dlouhodobě neinteragují s vaší rozesílkou. U těchto kontaktů doporučujeme snížit frekvenci rozesílky a zároveň je nechat vstupovat do dlouhodobě běžících scénářů (svátek, opuštěný košík...).

Stejně tak v rámci rozesílky důrazně doporučujeme nechat možnost Vyloučit neaktivní kontakty zaškrtnutou. Tuto možnost naleznete ve druhém kroku nastavení rozesílky (Výběr příjemců).

Vyloučené kontakty

Vyloučené kontakty (Kontakty a seznamy → Kontakty → Vyloučené) jsou dlouhodobě neaktivní kontakty s vysokým objemem odeslaných e-mailů a minimální interakcí. V případě realizace každé další rozesílky přímo poškozují reputaci vaší odesílací domény a výrazně tím snižují vaši doručitelnost. Pokud máte v databázi Vyloučené kontakty, doporučujeme změnu e-mail marketingové strategie. V případě zájmu vám s tím rádi pomůžeme formou konzultace.

Zahrnutím těchto kontaktů do rozesílky si dlouhodobě snižujete reputaci vaší odesílací domény.

Pomohla Vám tato odpověď? Děkujeme! Chcete-li cokoliv dodat, napište nám prosím na podpora@smartemailing.cz. Děkujeme! Zaznamenali jsme potíže s odesláním. Zkuste to prosím znovu. Děkujeme