Double opt-in kampaň neboli potvrzovací e-mail

Co v této nápovědě naleznete?

K čemu slouží double opt-in

Jak vytvořit double opt-in e-mail

Aktivace double opt-in funkce u webového formuláře

K čemu slouží double opt-in

Double opt-in kampaň (potvrzovací e-mail) slouží k ověření emailové adresy. Klasicky se s tímto typem e-mailu setkáte u webových formulářů, případně u registrací do e-shopů. Cílem je, aby se do databáze nedostal žádný neověřený (tedy potenciálně rizikový) kontakt. Konkrétně tímto způsobem můžete zjistit, zda je zadaná adresa opravdu platná (není v ní překlep), funkční (není např. plná schránka) a patří skutečně tomu, kdo ji zadal (má přístup do schránky). Zároveň vám příjemce prokliknutím odkazu uděluje souhlas se zasíláním

Do doby, než příjemce potvrdí existenci e-mailové adresy pomocí potvrzovacího odkazu ve své schránce, se tento kontakt do databáze nezapíše. Tím eliminujete riziko získání nevalidní adresy do vaší databáze.

Proč používat double opt-in:

  • Ověření správnosti zadané e-mailové adresy = zda v adrese nejsou překlepy.
  • Ověření majitele zadané e-mailové adresy = zda s námi komunikuje skutečný majitel uvedené schránky.
  • Ověření funkčnosti e-mailové schránky = zda schránka není zrušená, plná či nemá jiné technické potíže.
  • Ověření angažovanosti kontaktu = kontakt má zájem o naše rozesílky, což znamená snížení nákladů a zvýšení konverzí.
  • Získání souhlasu se zasíláním newsletterů = kontakt nám aktivně uděluje svůj souhlas.

Jak vytvořit double opt-in e-mail

Velmi jednoduše řečeno, double opt-inovou kampaň od kterékoliv jiné odlišuje potvrzovací (systémový) odkaz , který se do e-mailu vkládá ve tvaru {{confirmlink}}. Můžete jej vložit buď za tlačítko, nebo za část textu.

Více informací k samotné tvorbě v Magic editoru naleznete v této nápovědě.

Je však potřeba vědět, že double opt-in je zvláštní typ e-mailu a musí splňovat i další náležitosti. V double-opt in e-mailu se nepoužívají marketingové prvky, jako obrázky, odkazy na sociální sítě, nebo webové stránky. Tento e-mail není marketingový. Do potvrzovacího e-mailu patří logo, text s vyzváním příjemce k potvrzení adresy a potvrzovací odkaz, případně také odkaz na obchodní podmínky nebo zásady ochrany osobních údajů.

K tomuto e-mailu se nepřipojuje patička s odhlašovacím odkazem (i když ji v editoru vidíte).

Při tvorbě tohoto e-mailu buďte struční a jasně veďte příjemce k akci, tedy potvrzení adresy. Pokud potřebujete danému kontaktu předat více informací, učiníte tak v dalších, navazujících e-mailech. Tento slouží výhradně k potvrzení adresy.

Aktivace double opt-in funkce u webového formuláře

Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z vašeho webu. Aby se do databáze dostávaly pouze adresy ověřené, je potřeba nastavit u webového formuláře ověřování pomocí double opt-in e-mailu.

Jak aktivovat double opt-in:

1) Dle informací výše si vytvořte double opt-inový e-mail.

2) V části Obsah a vzhled → Webové formuláře si nalezněte webový formulář, u kterého chcete double opt-in aktivovat a klikněte na ikonu tužky (vpravo na řádku). Pokud webový formulář ještě vytvořen nemáte, klikněte vpravo nahoře na tlačítko + Nový webový formulář.

3) Ve třetím kroku editace webového formuláře (Nastavení) klikněte na volbu Zobrazit rozšířená nastavení.

4) Zde zaškrtněte volbu Použít double opt-in. Všechny kampaně, které obsahují platný potvrzovací odkaz, se vám objeví v rozbalovací nabídce níže.