Integrace s FAPI - fakturační systém

Co v této nápovědě naleznete?

Aktivace ve SmartEmailingu

Aktivace ve FAPI

Přenesení objednávek do SmartEmailingu

FAPI je automatizovaný online prodejní nástroj, který kromě vystavování faktur umí i zasílat vaše produkty díky prodejnímu formuláři, který si můžete ve FAPI vytvořit a vložit na své www stránky.


Aktivace ve SmartEmailingu

Pro samotné propojení bude potřeba vygenerovat ve Smartemailingu API klíč. To lze v části Nastavení → Datové zdroje → API klíče → + Vytvořit API klíč. V této části také naleznete dostupná uživatelská jména (username), potřebná pro komunikaci.

Pozor, API klíč se vám ukáže pouze jednou, jakmile záložku zavřete, z bezpečnostních důvodů již nepůjde zpětně zobrazit!


Aktivace ve FAPI

Po přihlášení do svého účtu klikněte na Nastavení → Propojení aplikací.

Vyberte SmartEmailing a klikněte na Připojit.

Do příslušných políček vložte Uživatelské jméno (username) a API klíč, který jste si v předchozím kroku vygenerovali. Pod kolonkou API klíče dále naleznete zaškrtávátko "Odesílat data o objednávce do SmartEmailingu". Toto zaškrtávátko prosím zaškrtněte a uložte nastavení.

Pokud vše proběhlo správně, uvidíte následně u SmartEmailingu "Připojeno".


Přenesení objednávek do SmartEmailingu

Přenášení budoucích objednávek

Pokud jste při aktivaci zaškrtli mořnost "Odesílat data o objednávce do SmartEmailingu", jak je doporučeno v předchozím kroku, veškeré nové objednávky uvidíte v detailu kontaktu, konkrétně na záložce Objednávky.

Přenášení dřívějších objednávek

Pokud chcete, můžete sesynchronizovat i dřívější objednávky, které ve SmartEmailingu nemáte, ale ve FAPI ano. To provedete přímo ve FAPI, v části Nastavení → Propojení aplikací → SmartEmailing → šipka → Synchronizovat objednávky.

Pozor! Pokud pracujete s Triggerem "nová objednávka", tento Trigger se spustí i na tyto synchronizované objednávky. Po dobu synchronizace tento scénář vypněte.

FAPI do SmartEmailingu posílá objednávky ve všech stavech, nepracuje s atributy objednávky. Z toho důvodu se do databáze SmartEmailingu přenesou i kontakty, které např. stornovaly objednávku.

Pokud kontakty s objednávkou nejsou před synchronizací v žádném seznamu, zaznamená se objednávka do detailu kontaktu, ale naleznete ji v prostoru bez přiřazeného seznamu (Kontakty a seznamy → Kontakty → Bez seznamu).